Första träningspasset på gymmet

Idag gjorde jag något riktigt hurtigt, efter någon timme i stallet (cyklade både dit och tillbaka) hoppade jag i duschen en snabbis och sedan på med träningskläderna. Mamma var schyst och körde upp mig till Actic, skönt det för jag har världens mördarbacke för att ta mig dit. Körde ett pass på över en timme. Känns riktigt skönt att vara igång med det, även om det lär ta ett tag innan jag är hajj på alla maskiners inställningar och sådär.
 
Jag körde 2 km jogging på bandet som uppvärmning, chill att kolla tv samtidigt, tänker knappt på att jag sprang. Riktigt bra knep för att få folk att orka springa längre och oftare, tror jag. Sedan gick jag över till styrkemaskinerna och körde igenom nästan alla som vi gick igenom på provträningen igår. Var ganska så mycket armar, men det roligaste övningarna är lätt benövningarna, älskar känslan i benen efteråt. Träningsverk - kom och ta mig bara!
Sedan avslutade jag passet med att testa lite olika inställningar på löpbandet, tittandes på Topmodel. Testade bland annat "intervallprogrammet" och det var inte riktigt så jobbigt som jag hade hoppats på, men jag ska testa ställa in på högre maxfart och längre vilofart så kanske det blir mer som intervallspringing utomhus - jobbigt som fasen. Joggade och promenerade 5 minuter som avslut på passet.
 
Blir riktigt träningssugen av att gå runt där med musik i öronen, köra olika maskiner och jobbiga konditionspass. Folk som kämpar i alla åldrar och storlekar. Jag tror verkligen att detta kan vara min grej - om jag ids ta mig dit vill säga ;)
 
 

Kommentera här: