Lucia 2013

Fredag den 13:de december 2013 - Lucia.
 
Vi, 9:orna hade som alla andra nior haft - lucia tåget på skolan. Jag ville vara lucia, och jag fick flest röster - jag blev Lucia. Vi tränade och tränade på musiklektionerna, och samma vecka som de var lucia körde vi genrep i skolans matsal. Det gick bra, förvånandsvärt bra och på fredagen, det var då det gällde.
 
Vi samlades halv åtta på morgonen, tog ljus, bytte om och sjöng upp. När klockan nästan var halv nio tändes alla ljus i min krona och alla tärnors ljus också. Det var dags för första tåget, jag var svinnervös när vi stod där och väntade på att börja gå in i matsalen. Vi sjöng bra, det visste vi. Och lärarna tyckte desamma, vi gjorde succé och jag hade lite stearin i håret, alla var redo för nästa tåg, vi skulle göra det ännu bättre. Halv tio - dags för åk 5-8 att se luciatåget. Även det tåget gick prima. Lärarna var tårögda och alla tyckte att det var ett fantastiskt fint & bra luciatåg.
 
Jag, hade dock supermycket stearin i håret, såg ut som snöbollar, ärligt talat. Alla frågade hur sjutton jag skulle få bort det, jovisst vet jag exakt hur jag ska göra. Har ju varit lucia med riktiga ljus såååå många gånger. Not. Det var jättemycket och svårt att få ut ur håret men mamma hjälpte mig och strök bort det med strykgärn på eftermiddagen, så allt försvann faktiskt!
 
Det var verkligen en jättekul upplevelse, alla tyckte att det var superbra och ja, vi var grymma! Sen blev jag även intervjuad av en snubbe från radion, p4 Norrbotten. Kommer aldrig glömma denna upplevelse.
 

Kommentarer:

1 Hanna och Vilma:

Va fin du är!

Kommentera här: