Grundskolan är över och jag har överlevt två gymnasiedagar

 
I somras tog jag farväl av världens bästa skola, världens bästa klass och världens bästa lärare för att fortsätta till gymnasiet. Igår hade jag upprop, första dagen på gymnasiet. Satt i aulan, blev uppropade och gick iväg till sitt klassrum med sin nya klass. Jag hade inte den blekaste om vilka som skulle gå i min klass då vi är 2 samhällsklasser i år. Ja, jag har valt samhällsvetenskapliga programmet. Första dagen var vi i skolan bara 40 minuter. Fick lite papper och lite information av våra mentorer som förövrigt verkar bra.
 
Idag var alltså andra dagen - den mer "riktigta" första skoldagen. Vi gick igenom schemat, träffade matteläraren och naturkunskapsläraren och käkad lunch. Efter lunchen hade vi lite lära känna varandra tid men det sög ganska rejält. Verkar i alla fall ha hamnat i en bra klass och alla verkar jättesnälla! Så jag är nöjd och glad, tror att det här är ännu bättre än om jag skulle ha hamnat med dom från min gamla klass som också går samhälls, men i B.
 
Jag tror på ett superbra år, SA14A är min nya klass!

Kommentera här: