When the school takes over

Sådär ja, kickat igång skolan efter ett långt sommarlov. Inga större förändringar sedan förra terminen men schemat är lätt tuffare och jag var hyfsat pissed off över det - innan jag fick se åttornas och sjuornas scheman. Herregud, min lillebrorsa som börjar sjuan har nästan lika långa dagar som jag, en dag går han till freaking kvart i fyra. Åttorna slutar en dag tio över fyra. Och jag klagade över att vi går till 15-15.15 alla dagar utom fredag. Våran längsta dag är kvart över tre, deras är liksom kring FYRA!! Tuffa scheman, själv har vi glidit på räkmacka hela högstadiet jämfört med deras scheman!
 
Nu sitter jag ialalfall hemma i soffan, slutade till lunch idag och jag gick till mommo och satt hos henne ett tag innan jag tog med mig hunden och cyklade hem. Om ett tag ska jag hoppa på cykeln och trampa till stallet för att ha ridkurs och babbla lite med Johanna. Trevlarns, undra vem jag ska rida idag - spännande!
 
 
 

Kommentera här: