Hårvård

Tänkte skriva lite om min hårvårdsrutin. Kanske finns något intresse för det, själv är jag noga med att ta hand om mitt hår, dock verkar det inte vara på min sida då det är väldigt skört.
 
❤ I duschen använder jag TRESemmé's Schampoo och balsam "Split end repair" Den ska alltså reparera kluvna hårtoppar. Vet dock inte vad jag tycker om dom ännu. Använt dom i en / två veckor ungefär och inte vet jag om dom reparerar kluvna hårtoppar men håret känns bra av det när jag duschar och flaskan och produkten känns lyxig.
 
❤ Ungefär 2 gånger i veckan använder jag hårinpckning från TRESemmé i samma serie.
 ❤ Efter a jag har duschat vrider jag ur vattnet och torkar lite med handuken. Sedan tar jag en / två pump av min hårolja från Gliss och lägger i längderna. Detta gör jag efter varje gång jag tvättat håret. Oljar tycker jag funkar bra, den gör håret mjukt och lätt utrett.
 
Sen var det slut på min hårvårdsrutin för jag har sällan i några stylingprodukter osv. Plattar aldrig håret och lockar ytterst sällan. This is it.

Kommentarer:

1 Erica:

det låter ju jätte bra att inte behöva platta eller något! :) fin blogg!

2 en blogg om 5 systrar:

Jag tänkte bara berätta att TRESemmé inte alls är bra för håret, jag har gått frisörutbildningen och ska börja jobba snart. Jag vet att frisörschampon är dyra men det är så himla mycket bättre än vanliga. Kan tips att på parfym.se finn det schampon för billigare priser och även väldigt billiga parfymer. Och vill du inte lägga ner pengar på lite dyrare schampon så tycker jag du ska byta till något annat schampo än tresemmé.
Sen ett tips: Använd först schampo. Sedan tar du inpackning, och sist balsam. (Schampo öppnar upp hårstrået, så inpackningen kan verka i hårstået och balsam gör att hårstråna sluter sig och inte blir frissiga) Hoppas det hjälpte dig. KRAM/ Emma - Systrarnabackström

3 Alice:

bra inlägg!

Kommentera här: